Torsdagens utgång

Jag och Hanna har haft bakishäng hela kvällen efter jobbet med toast, chips, godis och film. Precis som det ska va! Nu kallar sängen för en lång natts sömn!

Så gårkvällen. Började som vanligt med förfest här uppe, och denna kväll rann alkoholen ner riktigt lätt och kände redan från början att jag skulle bli klapp kanoners, och ja det kan man ju säga att jag blev! Kommer inte ihåg så mycket av taxiresan ner och första timmen på krogen men sen började jag nyktra till en aning så resten av kvällen kommer jag i alla fall ihåg hyfsat. Det var ganska mycket folk och som vanligt spenderade vi hela kvällen på dansgolvet, underbart! Hann med ett litet ragg också tydligen och hade i stort sätt på mig en kepa på huvudet hela kvällen som jag snodde av någon hiphopare, ja en utgång precis i min stil alltså ;)

Sen när stället stängde vid 3 så sklle vi ta en taxi hem, men här i Norge är systemet inte så bra, katastrofalt dåligt rent ut sagt! Man måste ställa sig i kö och vänta på sin tur att få en taxi. Och med typ 5 taxibilar och en sjukt lång kö tar det ungefär 2 timmar, suck. Det går alltså inte att boka en taxi i förväg utan de säger bara: ställ er i kön, suck! Och alla matställen är stänga här på natten, hur sjukt är inte de? Men så när vi stod där i kön så såg vi en kille med en hamburgare så vi ba: wtf? Frågade han dirr vart han hade köpt den och tydligen var en 7eleven öppen lite längre bort. Så jag och Hanna började vandra och fick oss lite fyllekäk till slut, MUMS! Jesper lämnade vi kvar i kön, men sen så kände han sig lite ensam så han följde efter oss så då hamnade vi återigen sist i taxikön haha. Så hittade vi några killar som kunde skjutsa hem oss för ett ok pris men Jesper ville inte åka med dom så det blev en taxi ändå tillslut. Kom väl hem vid 5 tiden och då var det raka vägen till sängen som gällde. Kort sagt, en lyckad utgång!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0