Min tid i Norge

Imorgon lämnar jag Norge efter exakt 102 dagar här(minus några dagar i Stockholm då) så tänkte sammanfatta lite om vad jag har åstadkommit under min tid här!

Under mina 102 dagar i Norge har jag:

- Bott ihop med två danska killar och en svensk tjej (många roliga missförstånd blev det) 

- Lärt mig att förstå danska hyffsat. I början var jag som ett stort frågetecken varje gång Jesper och speciellt Mikkel pratade, nu kan vi prata helt normalt. Awesome! (tror dock inte jag skulle förstå två främmande danskar som pratar riktigt fort med en konstig dialekt men ändå)

- Lärt mig åka snowboard. Kunde inte åka alls när jag kom och lyckades bli ganska bra på det. Nu däremot tror jag att jag har glömt allt efter min skada, har ju inte åkt på evigheter nu, det suger!

- Lärt mig åka längdskidor bättre än innan jag kom hit i vilket fall. Något proffs är jag verkligen inte.

- Kommit igång med träningen ordentligt, speciellt löpningen. Så långt som jag har sprungit här har jag inte gjort på år. Sen kom den där förbannade skadan och förstörde allt!

- Varit sjukskriven för första gången i mitt liv. Gått på kryckor för första gången i mitt liv i samband med detta. Varit sängliggandes i flera dagar utan att knappt kunna röra mig. Andra skador jag har lyckats med är när jag ramlade på snowboarden och slog i svanken sjukt hårt så kunde knappt röra mig eller sitta normalt på flera veckor. Sen gjort illa armen när jag åkte skidor. Ja alltså det här med att lära sig åka snowboard var kanske inte en sån bra idé!

- Knappt gjort av med några pengar alls förutom på våra 5 sjukt dyra utgångar vi gjorde. Väl spenderade pengar!

- Bott mitt ute i skogen och fått abstinens och velat åka hem i princip varje dag, visste inte riktigt vad jag gav mig in på när jag tackade ja till detta jobb. En friluftsmänniska är jag inte och kommer aldrig att bli. Men ett gott försök gjorde jag, det kan ingen säga något annat om!

- Tjänat ihop hyffsat med cash som ska spenderas väl!

Ja kort sagt har det inte hänt så mycket under mina 3 månader här, händer ju inte så mycket här i skogen. Men det var en upplevelse i sig, jag fick träffa människor jag annars aldrig hade träffat och blev en erfarenhet rikare. Jag ångrar inte att jag åkte hit, men hade aldrig tackat ja till att åka hit om jag visste vad de innebar innan. Och måste ju säga att våra utgångar var det roligaste som hände här, dom var faktiskt riktigt grymma! Sen har jag ju trots allt mer pengar i fickan nu än när jag kom hit, värt! Men åker inte hem till Sverige en dag för sent, den saken är säker!


Nordseter, vi ses nog aldrig igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0