De senaste veckorna

Har spenderat dagen med att jobba och sola och snart blir det tillbaka till att jobba, alltså split pass idag. Helt okej nu eftersom jag måste jobba lite på brännan innan jag ska hem :)

Som jag sa i förra inlägget så har jag och Matilda varit lediga på samma dag de senaste veckorna, ett önskemål vi fick igenom hos chefen! Det började med roadtripen och sen har vi varit lediga tillsammans sen dess. De två lediga dagarna efter spenderade vi mest på stranden och bara tog de lugnt, shoppade även lite i paralimni. Men sen har vi varit iväg på utflykter de senaste veckorna. Äsch bilder säger med än 1000 ord sägs de ju så varsågoda!

*

För några veckor sedan åkte vi med röda bussarna som det heter som anordnar utflykter här på cypern, vi åkte med den som åker till Famagusta. Det är en stad som ligger på den turkiska sidan och en del av den kallas spökstaden för att det området är avstängt eller vad man ska säga. Ingen får gå in där bara FN och turkiska soldater. Det var förut en väldigt popolär turistort och alla hotell står kvar precis som de lämnades. Helt sjukt egentligen, så har det varit nu ända sen turkiet invaderade Cypern.

Bilden ovan är på Famagusta city, väldigt mysig stad med små gränder och mysiga cafén. Här köpte jag såklart turkisk glass, beroende sen förra sommaren och även turkiskt thé!


En bild på spödstaden, man får egentligen inte ta kort, det står vakter och ser till så att man inte gör det men jag var ute och snorklade lite med min så passande vattentåliga kamera så då smygfotade jag:) Alla hotell på bilden är alltså stängda och på väg att förfallna, allt som fanns på hotellen och som inte har blivit stulet av turkarna är kvar..

*

Veckan efter fick vi en hel dag och en halvdag ledigt så då ville vi hitta på nått skoj. Sagt och gjort. Vi bokade ett hotellrum i Nicosia, huvudstaden på Cypern där jag varit två gånger innan också. Vi ville mest komma bort från lilla protaras.

Matilda på sängen i vårt hotellrum, riktigt mysigt hotell som låg i gamla stan där. Riktigt gott var de med hotellfrukost!


Från hotellrummet, vi bodde på taket typ :)


Hehe balkongdörren/fönstret kunde man ta roliga bilder på :)


På kvällen åt vi på en japansk restaurang, gott var de!
Sen dagen efter så shoppade vi och åkte hem på kvällen.

*

Förra veckan så dök vi, åh så roligt! Det var jag, Matilda, Eve och hennes kille Kuba!

Snygg dykaroutfit!



På kvällen gick vi ut och åt i Paralimni och sen gick jag och Linn ut och tog några drinkar. Här har jag på mig min sjukt snygga jacka jag har köpt här på Zara, man ser inte så bra men jag är kär!


Blev ett långt inlägg men så blir de när jag inte är så bra på att uppdatera bloggen.. Skärpning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0