Inskolning

Inskolningen drog igång i måndags på riktigt, kan ju säga att min vänsterarm redan är helt död!

Nu under inskolningen ska vi lära oss att plocka undan tallrikar, bestick, glas, servera och ta beställningar. Kan ju säga att de låter mycket lättare än de låter. Bara att plocka undan tallrikar är rena pinan för armen, så jävla tungt! Och fatet man bär glasen på går de ju sådär med, tappade ett glas idag, duktigt av mig haha.

Vi gör övningar där vi har 4 stora tallrikar och 4 små med bestick som vi plockar undan och sen går vi till andra sidan lokalen där vi ställer ner tallrikarna och tar då och serverar glasen och sen så håller vi på så om och om igen. Och allt ska ju vara rätt, vart man står, hur man håller tallrikarna och besticken, vart man håller glasen mm mm. MASSA regler är de.

Men de är faktiskt riktigt kul, man märkte redan att armen hade blivit starkare så snart kommer jag ha en vänsterarm som värsta biffen! :)

Vi lär oss också en del grekiska, riktigt svårt språk! Hoppas jag ska kunna prata en del innan jag åker hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0