Nicosia och födelsedag

Hallå!

Låg nyss en stund på stranden efter några timmars jobb, äter nu en bananasplit och ska snart till jobbet igen. Mycket har hänt sen sist jag skrev som vanligt.

Bland annat så åkte jag och Matilda till huvudstaden Nicosia förra lördagen, riktigt kul var de. Shoppade en hel del lite väl mkt för min lön men de var de värt. Gränsen till den turkiska sidan går ju även genom staden så där kunde man gå över om man hade passet med sig vilket jag såklart hade glömt men en bön från ett torn fick jag höra och skoja inte om att jag ville till alanya då! Nästa gång ska jag garanterat ta med mig passet!
Men de bästa av allt i Nicosia var ju Ikea! Där tog vi först en liten tupplur i en av sängarna haha vi var så trötta. Sen åt vi köttbullar med lingonsylt och brunsås, MUMS! och köpte marabou, leksands knäckebrön och kalles randiga kaviar, så gott! men nu är tyvärr allt slut :(

På söndag är de min födelsedag, 20 år, börjar bli gammal nu! Så på lördagen ska vi ha fest för mig, tänkte först ha en strandfest men de är så kallt på kvällarna och sen så är de så mörkt så då är de bättre att ha den i lägenheten. Dock kommer ägaren döda oss om han får veta men jaja. Fixade också så att jag har ledig kväll på lördagen så jag kan börja festa i tid och en ledig söndag! Underbart :)

Igår kväll på jobbet fick jag även ett paket som var skickat av mami! Ska öppna det på söndag :)

Ja vad ska man säga, jobbet går bra. Nu är jag tillbaka i restaurangen igen. Verkar som om jag kommer variera lite. Men så skönt att man kan sola på dagarna. Har blivit riktigt brun nu, gött!

I veckan kommer nästa lön och dricks! Tänkte nog ta en trip till Larnaca denna lön och shoppa bort den, de är ju bättre än att supa bort den eller hur?!


Jag vid den turkiska gränsen


Mumsig mat på ike, dock passade ju inte pommesen till detta men kokt potatis hade dom ju inte..


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej, vi har nu hittat ett jobb som vi trivs jättebra på här på Rhodos och hoppas att vi blir kvar där hela säsongen, hehe. Men tack för ditt svar! :)

2011-06-02 @ 10:43:16
URL: http://shanneli.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0