Detta hände under 2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, massor. Jag tog studenten vilket innebar att jag även gick på bal för första gången. Jag flyttade hemifrån till ett helt annat land, alltså Turkiet. Dock bara i tre månader men vi hade en egen lägenhet där så vi fick lov att städa och laga mat och allt sånt tråkigt som man gör när man bor själv :) I turkiet gjorde jag även en massa som jag aldrig gjort förut, t.ex. så dök jag för första gången.
Jag tog även mitt körkort vilket är en stor befrielse att bara kunna ta bilen och köra vart som helst, så många roadtrips har det blivit!
Jag har även fått känna på hur det känns att vara arbetslös och arbetssökande.. SUCK!


Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag hade några, brukar strunta i att ha några eftersom man ändå aldrig håller dom.



Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen av mina nära vänner.



Vilka länder besökte du?
Turkiet och en roaptrip till Norge


Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Ja att det händer lite mera. Bor ju i staden som gud glömde så en flytt är det verkligen dags för. Ända fram till 22a september då jag kom hem från alanya har det varit full fart men sen jag kom hem har det mesta stått still. En flytt och ett jobb behvövs snarast! Annars har 2010 varit det bästa året hittills!


Största misstaget?
Hm, har nog inte gjort några större misstag men jag kuggade första uppkörningen vilket var riktigt jobbigt då jag nästan aldrig misslyckas med något så får säga det.


Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk är jag jämt, förskylning, feber mm. Har inte skadat mig men har hostat sönder mina revben ett antal gånger under året..




Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
12 juni då jag tog studenten!! 30 juni då jag flyttade till turkiet och alla dagarna där! Och 10 november då jag tog mitt körkort :D



Bästa köpet?
Min älskade Nokia N97 som självklart blev stulen i turkiet så nu har jag en motorola som knappt fungerar..


Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, resor och skönhetsprodukter. och kom på att jag måste säga mat också, så mycket pengar vi fick lov att lägga ner på mat i turkiet, och sprit då..


En vanlig syn i vår frys


Och ett(två) aquarium blev det alldeles för ofta

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det var mycket som gjorde mig riktigt glad, studentveckan och hela stämningen runt studenten var guld värt, sen nästan alla dagar i turkiet med alla underbara människor.. Alla mina vänner och familj gör mig även alltid glad!


Studentfotboll


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

oj, det är så många!
Waka waka- Shakira
Beautiful life- ocean's four
We no speak americano- yolanda be cool
Dynamite- Taio Cruz
Carliforna girls- Katy perry ft snoop dogg
Alors on dance- stromae
Studentsången- kobojsarna
This is my life- Edward maya
DJ got us falling in love - usher
Och alla turklåtarna, och många många fler.




Någon person som kommit dig närmre detta år? Beskriv personen kort!
Ja, Nancy. Vi har varit kompisar en evighet men har inte varit så nära under ett tag. Men under detta år har vi umgåtts jättemycket och blivit taightare än någonsin! Sjukt bra tjej som även är den mest spontana tjejen jag känner. Vi hittar alltid på massa skoj och för det mesta även också massa bus :)


Vad önskar du att du gjort mer?
hm, hade jag haft pengar så hade jag rest mer definitivt. Annars tränat mer kanske, har blivit riktigt lat på senaste tiden, skärpning!


Vad önskar du att du gjort mindre?
Kanske suttit mindre framför datorn och mindre tv tittande och ist hitta på saker :)


Hur tillbringade du julen?
På morgonen och dagen ändra fram till 7 tiden firade jag hemma hos min mammas kille med alla syskonen och efter det tillbringade jag kvällen hos pappa med hans tjej och hennes barn, och mina syskon.




Blev du kär i år?
nej, inte direkt..


Favoritprogram på TV?
Oj, det är ju många. Tv freak som jag är. Svenska Hollywoodfruar, top model, gossip girl, 90210 mm


Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
nej.


Bästa boken du läste i år?
Ett bokfreak är jag också men har tyvärr inte läst så  mycket under året. Alla mina böcker är nerpackade. Men Twilight böckerna har jag läst ett antal gånger och alla fyra är grymt bra


En bok jag läste i Alanya


Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag firade min 19-årsdag hemma hos mig med mina kompisar först med lite dricka, samma kväll var de även premiär för Skutan så vi alla gick dit efter. Riktigt lyckad födelsedag!



Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, inte vad jag vet. Skulle vara nu i slutet av året om jag fått ett jobb tidigare men annars var året kanon!

Vad fick dig att må bra?
Så mycket som jag reda sagt, studenten och friheten efter. Hela alanya, värmen, vännerna, stämningen. Och såklart alla vänner här hemma och familjen.




Baloo, min älskade hund




Kommentarer
Postat av: nancy

jag trvis så bra med dig! <3

2011-01-11 @ 02:16:10
Postat av: Cicci

Och jag med dig <3

2011-01-11 @ 12:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0